Artists
Podpora a servis
Testy -> Mini-recenze

Ibanez Munky Apex 1/2

01.08.2012

Ibanez Munky Apex 1/2

Onehdá jsem dostal díky 3D Music možnost osahat si tyto dvě sedmistrunky známého výrobce japonské provenience a španělského názvu. Po nějaký čas jsem je tedy poctivě na střídačku zkoušel ve studiu i takříkajíc v terénu, tedy na jevišti s kapelou NOID.  To vše proto, abych se teď s vámi mohl podělit o své dojmy a zkušenosti s nimi.

První dojmy
Co vás u obou kousků již na začátku zaujame je pochopitelně zpracování. Jak černý povrh s plastickou strukturou u Apex 1 tak tělo v matné vojenské zelené na Apex 2 jsou netradiční, stylové a svoje fanoušky si nepochybně najdou. U Apex 1 to potom bylo navíc provedení krku s perleťovým lemováním, padne do ruky a působí až dojmem šestistrunky, což je opak proti klasické Prestige 1527, kterou mám doma. Zde je krk celkově pohodlnější  a kultivovanější.

Co mají společné
Už z továrny byly obě kytary s příjemným dohmatem.  Máte tak celkově lepší přístup k hmatníku, vytváření tónu. Prostě se celkově tolik nenadřete. To myslím ocení všichni, kdo hraní neberou primárně jako prstovou posilovnu. Potěšilo mě, že stejnou přednost až na pár detailů zpracování a umělohmotný do očí bijící umělohmotný pražec, přejala i levnější verze Apex 2 což určitě potěší nejednoho zelenáče.

A teď v čem se liší
Vedle již zmíněného zpracování je to uchycení strun. Apex 1 má tremolo s pákovým systémem U a  Apex 2 má struny skrz tělo. Obojí má něco do sebe a je na každém co mu více vyhovuje. Osobně preferuji klasiku nebo struny skrze tělo, jednak kvůli zvuku, ale také jednoduššímu seřizování a lazení. Další rozdíly jsou hlavně  v použitých materiálech na těle i krku.

Jak to šlape
Kytary jsou osazeny snímači  DiMarzio PAF – 7 je již na osobním vkusu každého  kytaristy,  jestli mu budou tyto snímače vyhovovat.  Snímače jsou charakteristické pro svou konkrétnost i ve velkém podlazení a zkresleném zvuku, ale proto nejsou tak silné. Obě kytary jsou co se zvuku týče spíše středově výškově posazené oproti zvukově silnější, ale trochu zpracováním tvrdší Prestige.

Shrnuto a podtrženo
Zvukově i vzhledově jsou obě kytary moc povedené. Dobře ladí i ve vyšších polohách.  Samozřejmě Apex 1 je několikanásobně dražší, což je samozřejmě znát na zpracování a celkové kultivovanosti nástroje. S tím souvisí i zvuk a možná i styl jakým na ní hrajete. Naproti tomu Apex 2 se nemá za co stydět a nejen s přihlédnutím k ceně nástroje se jedná o více než důstojnou alternativu. O tom se ostatně můžete přesvědčit na vlastní uši. V akci se totiž předvedly na novém CD kapely NOID, Rány.

Jirka Urban jr.

<< Zpět